Na co si dát pozor při koupi VW GOLF IV
KUPUJETE VW GOLF IV.
Na co si dát pozor při koupi – nejčastější závady specifické pro Golf IV
Kromě obecných záležitostí které jsou více, či méně společné pro všechny vozy doporučuji zaměřit se na:
1)vůle v uložení stabilizátoru přední nápravy
2)poruchy řídící jednotky motoru
3)poruchy pohonu stěračů
4)vadná funkce váhy vzduchu (měřič množství nasávaného vzduchu) především u TDI
5)Projevuje se výpadky v gradaci výkonu – motor ztrácí v určitých otáčkách tah,
6)Motor najednou přestane táhnout a jede max 130, po chcípnutí a opětovném nastartování je vše zase v pohodě - padá do nouzového režimu, pravděpodobná závada regulace turba, nebo to taky může dělat ucpaný vzduchoví filtr. Napýchnout na VAG a nechat zkontrolovat kolik tlačí turbo, jestli se reguluje. Většinou je ve zatuhlé naklápění lopatek a nebo špatný ventilem N75.---především u TDI
Pro ty co mají vag:
Měření regulace lopatek
Motor -> měřící blok 11
- nahrát data
- na čtvrtý nebo pátý převodový stupeň dejte plný plyn od 1500-2000 až do 3500-4000 otáček
- otevřete log soubor
- zobrazte graf
- u sériového vozu je možno zpozorovat špičku při 2.1baru, rychle zregulovanou na 1.9 v celém rozsahu otáček
7)zhoršené startování
8)poruchy palivoměrů
9)poruchy dobíjení
10)Nesvítí interiérové světlo po otevření dveří
11)Nesvítí světýlko ve dveřích
12)blbne centralní zamykání, na první zamknutí nabliká dioda funkčního trezoru - nejvíce pravděpodobnou příčinou bude vadný snímač v zámku některých z dveří, velmi častá vada v GIV. Musí se rozebrat zámek a propájet kontakty, tak, aby zmizeli viditelné prasklinky a pokud se to nezlepší, tak vyměnit zámek. (To propájení funguje - ověřeno vlastní zkušeností).
Bohužel velmi často se stává terčem zlodějů a podvodníků. Proto je nutné věnovat maximální péči kontrole identifikátoru – VIN. Správné umístění, správná výška raznice znaků, správné ukončovací znaky, třívrstvý papír na štítku v motorovém prostoru, kit v okolí VINu, tmely v místech, kde nemají být, nerovnosti plochy na které je VIN vyražen. Nejdůležitější je možnost srovnání, proto vždy porovnávejte s bezvadným prověřeným vozem !!!
Nejčastější praktiky při pozměňování identifikátorů
VIN
- vybroušení původního VIN a přeražení jiným
- vyříznutí celé nebo poloviny dělící stěny motorového prostoru na které je VIN vyražen a vsazení jiné
- vyříznutí samotného VIN a vsazení (navaření) jiného
Proto vždy bedlivě sledujte okolí VIN – nerovnosti, jiný odstín laku, stopy po tmelení, probrusy. Hodně napoví tloušťkoměr laku – odhalí celou nanesenou vrstvu, včetně tmelu. Pokud není k dispozici doporučuji v blízkosti VIN provést několik kontrolních vrypů ostrým předmětem pro zjištění přítomnosti tmelu (tmel nemá v okolí VIN co dělat). Pečlivě dlouho a nerušeně vůz prohlížejte a při jakémkoliv podezření využijte konzultace s odborníky nebo navštivte autorizovaný servis. Pokud toto prodávající neumožní, jistě něco skrývá a od takového vozu raději pryč.
Papírový štítek
- xeroxová kopie vyrobená na PC – při bližším zkoumání lze odhalit
Posledním krok před zakoupením vozu
- prověření v databázi odcizených vozidel – toto je možné provést na webu Ministerstva vnitra http://www.mvcr.cz/auta/index.html nebo pomocí informační SMS
- prověření, zda vozidlo není zatíženo nějakým finančním produktem –
leasing, úvěr. Lze zjistit na internetových stránkách jednotlivých
leasingových společností
Komentáře
Přehled komentářů
Je možné to zjistit na diagnostice, pokud si někdo nedal záležet a nepřepsal to i tam, ale je to drahé, tak to moc nedělají. Jinak se dá zkusit jedině zkouškou tlaků v servisu, tam odhadem na 10000km odhadnou kolik má auto najeto
Stav tachometru
(Aleš Huňa, 17. 6. 2008 18:43)
Je možné zjistit stav skutečně najetých kilometrů??? Např: přímo z řídíci jednotky???
Je jasné že spousta prodávaných aut v ČR ma na kilometrovníku nižší počet kilometrů, než skutečně odjelo.
Děkuji
Stav tachometru
(dibla Admin, 17. 6. 2008 23:34)