VW Golf IV GTI
26. 4. 2007
Jubilejní provedení Golfu
(16. 04. 2002 13:05)![]() VW Golf "Jubileum" (Foto: Volkswagen) Zdroj: Motožurnál |
Golf se úspěšně vyrábí skoro 28 let ve čtyřech generacích, jen za první čtvrtstoletí jeho existence se ho po udalo přes 19 milionů kusů. Úspěch německá automobilka oslavila speciální sérií GTI s dodatkem "Jubilejní model". Ta má navíc oproti klasickému GTI zvýrazněné černé pozadí předních světlometů, spojler nad zadním sklem a výraznou chromovanou koncovku výfuku. Puntičkář by si mohl všimnout také rozšířených lemů blatníků. Opravdovou lahůdkou jsou osmnáctipalcové sportovní ráfky BBS s nízkoprofilovou pneumatikou. Jubilejnímu modelu GTI doslova sekne perleťová černá barva, která má však jednu nevýhodu. Na sluníčku je na ní všechno vidět. Od drobných nečistot až po jemné pavučinky oděrek od kartáčů v myčce.
![]() VW Golf "Jubileum" - interier (Foto: Volkswagen) Zdroj: Motožurnál |
Logicky u sportovního Golfu GTI "jubilejní model" chybí dveře pro zadní sedadla. Nastupování dozadu i přesto nevyžaduje zvláštní pohybové nadání zásluhou systému "easy entry". Po odjištění páčky se celé přední sedadlo včetně sedáků sklopí dopředu, takže velmi snadno nastoupíte. Zavazadlový prostor speciálního gétéíčka má objem 330 litrů. Konkurence je na tom hůř: Audi S3 270 litrů, BMW 323 Compact 310 litrů.
O jízdních vlastnostech speciálního Golfu GTI nemá cenu ztrácet příliš zbytečných slov. Podvozek má skvělý. Tím spíš, že ve srovnání s "klasickým gétéíčkem" je ještě snížen o další centimetr. Také kotoučové brzdy na všech kolech plně odpovídají agresivním vlastnostem auta.
![]() VW Golf "Jubileum" (Foto: Volkswagen) Zdroj: Motožurnál |
Jubilejní model GTI využívá síly stejného motoru jako sériové gétéíčko. Jde o benzínovou 1.8 s turbodmychadlem s výkonem 132 kilowatů tedy 180 koní. Převodovka této speciální série je však jiná. Místo pětistupňové byla použita šestistupňová. Golf GTI Jubilejní model umí zrychlovat z nuly na stovku za 7,9 sekundy a jede maximální rychlostí 222 km/h. Kombinovaná spotřeba je 8.4 desetiny litru na sto kilometrů. Opět srovnání s konkurencí: Audi S3 má motor stejné konstrukce jako Golf avšak upravený na výkon vyšší o 22 kilowatů, do BMW 323 ti Compact je montován benzínový douapůllitr bez turba, který má výkon vyšší o 9 kilowatů než Golf.
Pokud si tohle auto tak jako my půjčíte, zamilujete se do něj. Ovšem jestli si ho vyhlídnete a budete se informovat na jeho cenu, bude to s láskou na první pohled poněkud problematické. Golf GTI Jubilejní model totiž patří do známé kategorie drahých luxusních milenek. Nový ho totiž pořídíte skoro za milion korun. A to už je cenová kategorie některých sportovně laděných aut od BMW nebo Audi. Ovšem limitované série jsou prostě limitované série.
Co se týká modelu Golf GTI a limitovaných sérií, německé automobilce "jubilejní model" zjevně nestačí. Proto připravuje další limitovanou sérii Golfu s motorem o výkonu 177 kW (240 koní). Tento šestiválec s objemem 3,2 litru bude svou sílu přenášet na silnici prostřednictvím pohonu všech kol 4Motion. Vůz bude samozřejmě mít speciálně upravený sportovní podvozek. Termín uvedení na trh a další informace zatím nebyly zveřejněny.
Porovnání s konkurenty
. | Volkswagen Golf GTI "Jubilejní model" | Seat León 4 Cupra | Audi S3 | BMW 3 Compact 325 ti |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Objem motoru (ccm) | 1781 | 2792 | 1781 | 2494 |
Výkon (kW) | 132 | 150 | 154 | 141 |
Max.toč.mom. (Nm/ot.) | 235/1950 | 270/3200 | 270/2100-5000 | 245/3500 |
Prům.spotřeba (l/100 km) | 8,4 | 10,9 | 9,1 | 8,9 |
Max.rychlost (km/h) | 222 | 235 | 238 | 235 |
0-100 (s) | 7,9 | 7,3 | 6,8 | 7,1 |
Zavazadlový prostor (l) | 330 | 270 | 270 | 310 |
Komentáře
Přehled komentářů
čau golfisto, zajdi někdy ke mě :)
http://simakuv.blog.cz/
HMMMM.... :))))))
(Dana.Kozackova@seznam.cz, 16. 6. 2008 19:45)Máš to tu dost dobrý!!!! Jsi můj člověk, taky blázen do VW Golf IV, jestli máš foto svýho Golfíka, pošli na e-mail:Dana.Kozackova@seznam.cz budu poctěna!! zatím , nejsem tu naposled.....
Golfani
(SiM, 2. 9. 2008 0:33)